Запрошуємо на онлайн-семінари від Лабораторії сучасного мистецтва!

Лабораторія сучасного мистецтва — це серія брошур, що у доступній формі розповідають про теорію актуальних мистецьких практик та пропонують завдання для дітей та підлітків, які стануть у пригоді не тільки професійній спільноті, але й аматорам.

До публікації кожної брошури проводитимуться онлайн-семінари для представників регіональних освітніх ініціатив та всіх охочих, на яких можна ознайомитися із художньою практикою, методами, ідеями для реалізації та поспілкуватися з художниками та кураторами.

Шукайте програму Лабораторії з описами брошур та семінарів за посиланням.

Хто може стати учасником семінарів?

  • викладачі ЦДЮТ, художніх та загальноосвітніх шкіл;
  • представники освітніх ініціатив, будинків культури, хабів, креативних просторів, коворкінгів, НГО, бібліотек;
  • батьки, зацікавлені в домашній мистецькій освіті;
  • всі охочі ознайомитись із презентованими мистецькими практиками.

Події проходитимуть з серпня по жовтень 2020 року. Запрошення приєднатися до Zoom-конференції надсилатимуться на вказану у формі пошту.

УВАГА! Дати онлайн-семінарів можуть змінюватися. У випадку зміни ми завчасно сповістимо вас поштою та дзвінком. Форма реєстрації буде відкрита до жовтня.

Проєкт покликаний підтримати децентралізацію неформальної мистецької освіти для дітей і підлітків та існує як програмне онлайн-продовження мобільного культурного центру Гуртобус / Community Culture Bus від фонду ІЗОЛЯЦІЯ (за підтримки Посольства США в Києві). У 2019 році  Гуртобус відвідав 24 міста у 14 областях України із мистецькими та освітніми подіями, про які ви можете дізнатися за лінком.

Робота Лабораторії сучасного мистецтва спрямована на підтримку сталості Гуртобуса, розповідаючи, як місцеві інституції можуть втілити активності його програми, зокрема ті, що вже були локальними партнерами Гуртобуса.

Проєкт реалізується за підтримки Українського культурного фонду. Український культурний фонд — державна установа, створена у 2017 році як нова модель надання державної підтримки та промоції ініціатив у сфері культури та креативних індустрій на конкурсних засадах. Діяльність Фонду, відповідно до чинного законодавства, є невід’ємною частиною політики і визначених пріоритетів діяльності Міністерства культури та інформаційної політики України.

Сайт: https://ucf.in.ua, facebook: https://www.facebook.com/ucf.ua.


Програма


13.08.20

Дмитро Красний  Біографії речей: як говорити про історію через предмети та відбитки

Кураторки: Валерія Карпань і Марина Хрипун

Перший номер Лабораторії сучасного мистецтва розвиває тему Родинного альбому, що є центральною для цьогорічного сезону мобільного культурного центру Гуртобус. Брошура, створена кураторською групою, розповідатиме про роботу з історичною пам’яттю через власні спогади та поєднання предметів — нових і знайдених на антресолях, у серванті, на блішці, — на прикладі художньої практики митця Дмитра Красного.

Як разом із підлітками досліджувати родинну історію через роботу з архівами та знайденими об’єктами? Представлений у брошурі метод поєднує реді-мейд, скульптуру, інсталяцію, графіку та фотографію. Під час онлайн-семінару художник Дмитро Красний та кураторки Валерія Карпань і Марина Хрипун розкажуть більше про ці медіуми, запропонувавши учасницям та учасникам онлайн-семінарів створити власну виставку про родинну історію.

Укладена у вигляді зіну, брошура матиме сторінки, доступні для читачів і читачок із порушеннями зору. Семінар та видання можуть стати в пригоді представникам і представницям неформальної мистецької освіти, будинків культури, ЦДЮТ, викладачам і викладачкам  художніх дисциплін, батькам, зацікавленим у домашній мистецькій освіті, та всім, хто бажає дізнатися більше про описану художню практику.


20.08.20

Малиновський Антон (Не)однакові покоління: оптика фотографії

Кураторка: Анна Потьомкіна

Що робить кожне нове покоління унікальним — контекст чи прогалина у системі передачі знань, що змушує щоразу починати “з нового аркуша”? У чому (не)однаковість поколінь і як її можна вловити об’єктивом фотоапарату? У другому номері Лабораторії сучасного мистецтва кураторка Анна Потьомкіна та художник-фотограф Антон Малиновський намагатимуться проілюструвати й осмислити ці питання через роботи самого Антона та інших прикладів з сучасної української фотографії.

Під час онлайн-семінару художник і кураторка презентують брошуру, розкажуть про ключові фотографічні методи (робота з простором, з портретами) та проведуть практичну роботу з учасниками. Брошура й онлайн-семінар можуть стати в пригоді викладачам фотографії, представникам художніх шкіл, ЦДЮТ і всім, хто цікавиться цим медіумом на початковому рівні.


03.09.20

Євген Гордєєв Місцева музична ідентичність: cаунд-арт та дослідження звуку

Кураторка: Катерина Русецька

У брошурі йтиметься про запис, структурування й архівацію регіональних звукових явищ — від фольклору, міфології, історичної спадщини до виробничих і вуличних шумів. Як можна переосмислити те, що чуємо кожного дня, та сформувати із зібраних звуків місцевий аудіальний образ? Оповідка брошури будуватиметься на суміші соціологічних спостережень, відчуттів, звуків і досвіду саунд-художника Євгена Гордєєва. Чим є саунд-арт та саунд-перфоманс? Як можна досліджувати звук підручними засобами та як включити новітні роботи зі звуком у програму альтернативної музичної освіти?

Під час онлайн-семінару учасники зможуть дізнатись більше про інструменти пошуку аудіально притаманного місцевості матеріалу, його запис (філд-рекординг) та архівні дослідження, поспілкуватися з художником і кураторкою.

Цей номер Лабораторії сучасного мистецтва та онлайн-семінар до нього може зацікавити викладачів музичного мистецтва, представників освітніх ініціатив і всіх, хто хоче дізнатися більше про саунд-арт.


10.09.20

Анна Мананкіна Цифрові почуття: тіло і дотик у медіа-мистецтві

Кураторки: Валерія Карпань і Марина Хрипун

Випуск буде присвячено темі постлюдини, віртуальним просторам, тілесності й екології. Чим є медіа-арт і як можна практикувати його в початковій художній освіті, професійній та аматорській? На прикладах проєктів художниці Анни Мананкіної у випуску йтиметься про те, як через цифрові медіа можна говорити про екологічну кризу та працювати із цією темою через колективні віртуальні практики.  Під час онлайн-семінару художниця та кураторки Марина Хрипун і Валерія Карпань розкажуть про творчі інструменти, що їх надає віртуальний простір, та поділяться практичними порадами щодо роботи з ними.

Сам номер брошури стане експериментом — яким чином зін як аналогове медіа може розповідати про цифрове, про особливості подорожей і спілкування у віртуальних просторах?
Брошура та семінар стануть у пригоді викладачам художніх шкіл, творчим ініціативам, батькам, зацікавленим у неформальній мистецькій освіті, та всім, хто бажає дізнатися про основні поняття та напрямки медіа-арту або поспілкуватися з художницею.


24.09.20

SVAYA Сучарт для підлітків: робота з простором та самвидав

Кураторка: Анна Потьомкіна

У брошурі художниці Ольга Поляк і Марія Агісян систематизують свій досвід наставництва у підлітковій арт-групі Zwanzig Partisanen. Які методи художниці використовують в альтернативній початковій художній освіті? Як разом із підлітками досліджувати простір через ленд-арт і реді-мейд? Брошура також розповідатиме про іншу практику Zwanzig Partisanen — самвидав, — із покроковими інструкціями та порадами.

Під час онлайн-семінару художниці планують провести воркшоп зі створення зіну, що включатиме й окремі вправи на дослідження простору, — роботу з відбитками природних структур та колажі зі сміття. Вправи, подані у брошурі, будуть підлаштовані для читачів із сенсорними обмеженнями та спрямовані на альтернативну взаємодію із простором. Друковані видання міститимуть шрифт Брайля.

Брошура та онлайн-семінар можуть стати в пригоді викладачам художніх шкіл, ЦДЮТ, батькам, зацікавленим у початковій художній освіті, представникам креативних просторів та освітніх ініціатив і всім, хто хоче дізнатися більше про паблік-арт і самвидав.


01.10.20

Наташа Чичасова Білий куб: вправи з кураторства для дітей

Укладачки: Наташа Чичасова та Валерія Бураджиєва

У цьому номері Лабораторії сучасного мистецтва йтиметься про кураторську справу та білий куб — звичний для нашого ока стерильно-біломий галерейний простір із пофарбованими нейтральними стінами та штучним (чи не завжди) освітленням. Саме білий куб найчастіше виринає в уяві, коли чуємо словосполучення “сучасне мистецтво”. Брошура у доступному форматі розповідатиме, як з’явилася та була критикована ця виставкова концепція та як її можна використовувати для воркшопу з кураторської справи для дітей*. Друкована версія брошури міститиме інтерактивний плакат із трафаретами білого кубу, створений у співпраці із незалежним виданням про культуру та мистецтво ВОНО.

Під час онлайн-семінару укладачки номеру Наташа Чичасова та Валерія Бураджиєва поділяться практичними порадами: Як зімпровізувати білий куб у класній кімнаті, креативному просторі чи просто вдома? Як розвинути творчу уяву дітей та підлітків через кураторські вправи на переосмислення об`єктів (реді-мейд)? Чим є кураторський текст і як можна описувати створену експозицію?

Семінар і видання можуть бути корисними представникам освітніх ініціатив, будинків культури, ЦДЮТ, креативних просторів, батькам і всім, хто цікавиться початковою мистецькою освітою та кураторською справою.

*Воркшоп Білий куб був однією із найпопулярніших активностей першого сезону поїздок Гуртобуса, мобільного культурного центру від фонду ІЗОЛЯЦІЯ.


15.10.20

Кольорова Капуста Творчість як гра й інструмент взаємодії та комунікації: дитячий театр та перформанс

Укладачі: Єгор Мартиненко та Марія Коломієць

Останній номер Лабораторії сучасного мистецтва присвячений дитячому театру. Укладачі брошури Марія Коломієць і Єгор Мартиненко розкажуть про методи роботи їхнього арт-простору Кольорова Капуста, що існує як відкрита платформа для дитячої творчості у місті Харків. Підхід Кольорової Капусти — у скасуванні протиставлення учень та вчитель, за цим принципом діти в освітньому процесі виступають як автори, створюючи власне художнє висловлювання. Як розкрити творчий потенціал дитини, синтезуючи форми мистецтва, перетворюючи його у вільну та захопливу гру? Як зробити мистецтво методом комунікації між батьками та дітьми?

У брошурі йтиметься про основні практики Кольорової Капусти — театр, вуличні інсталяції та перфоманс. Під час онлайн-семінару Єгор і Марія проведуть театрально-художній майстер-клас, у якому презентують брошуру, покажуть кілька ігрових вправ для постановки та творчий підхід до створення реквізиту.

Семінар і видання можуть стати в пригоді представникам освітніх ініціатив, будинків культури, ЦДЮТ, креативних просторів, батькам і всім, хто цікавиться початковою мистецькою освітою.

Вам також має сподобатись...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.